- Sayfa Düzeni:
- Bildiriler, A4 boyutundaki sayfalara sağ, sol, üst ve alttan 2,5 cm. boşluk bırakılarak 1,5 satır aralığında yazılmalıdır. Sayfalara sayfa numarası verilmemelidir.
- Başlık:
- Başlık, birinci sayfanın başına ortalanmış biçimde Arial yazı tipi ile 14 punto ve koyu olarak yazılmalıdır.
- Başlığı oluşturan sözcüklerin yalnızca ilk harfleri büyük olmalı, diğerleri küçük olmalıdır.
- Başlığın Türkçesi ve İngilizcesi alt alta verilmelidir.
- Yazarın/ların Adı/ları:
- Yazar ya da yazarların adları başlığın altına bir satır boşluk bırakılarak Arial yazı tipi ile 12 punto ve normal (koyu olmayacak) yazılmalıdır.
- Adların altına aynı yazı tipiyle yazarların görev yaptıkları kurumlar yazılmalıdır.
- Yazar ya da yazarların akademik unvanı, üniversitesi, fakültesi, bölümü, anabilim dalı, e-posta adresi birinci sayfanın altına dipnot verilerek yazılmalıdır.
- Özet:
- Bildiri özeti, Arial yazı tipi ile 10 punto olarak 1,5 satır aralığında yazılmalıdır.
- Özet; bildirinin amacını, yöntemini ve sonucunu kapsayacak biçimde yapılandırılmalıdır.
- Özet, 120 sözcüğü geçmemelidir.
- Özetin altına en az 3, en çok 6 olmak üzere anahtar sözcükler verilmelidir.
- Özetin altına aynı yazı biçimiyle olmak üzere İngilizcesi (abstract) anahtar sözcükleri (keywords) ile birlikte verilmelidir.
- Ana Metin:
- Ana metin, 1,5 satır aralığında Arial yazı tipi ile 11 punto olarak yazılmalıdır.
- Ana metin; Giriş, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma, Kaynakça alt başlıklarından oluşmalıdır.
- Alt başlıklar sola dayalı ve koyu olarak 12 punto Arial yazı tipinde yazılmalıdır.
- Çizelgeler ve Biçimler (Bildiri metninde varsa):
- Çizelgeler ve biçimler, basıma verilecek biçimde hazırlanmalı, metin içine yerleştirilmelidir.
- Çizelge ve biçimlere sıra ile numara verilmeli ve başlıkları yazılmalıdır.
- Çizelge ve biçim başlıkları sola dayalı ve koyu olarak 11 punto Arial yazı tipinde yazılmalıdır.
- Çizelgelerde dikey çizgiler olmamalı ve yalnızca üç yatay çizgi kullanılmalıdır.
- Metin İçinde Kaynak Gösterimi:
- Metin içinde kaynak gösterilirken başka yapıtlardan yapılan alıntılar kaynakça ayracı içinde gösterilmelidir.
- Kaynakça ayracında yazarın soyadı, eserin yayım yılı ve sayfa numarası gösterilmelidir (Örnek: Sever, 2013: 25).
- Aynı ayraç içinde farklı yazarlara ait iki ya da daha fazla çalışma olursa kaynaklar yazarların soyadlarına göre abecesel sıraya dizilerek gösterilir (Örnek: Göktürk, 1998; Uygur, 1985; Vygotsky, 1962).
- Özgün kaynağa ulaşılamadığında aktaran kişiye ilişkin bilgiler verilir (Örnek: Togan, 1981’den Akt.: Duman, 2013: 75).
- Kaynakça Bölümünde Kaynak Gösterimi:
- Metin içinde gösterilen bütün kaynaklar, Kaynakça bölümünde belirtilmelidir.
- Kaynakça bölümünde yapıtlar, yazarların soyadlarına göre abecesel olarak sıralandırılmalıdır.
- Kaynakçada yer alan kitap, makale, bildiri, tez ve sözlük kaynakları aşağıdaki gibi belirtilmelidir:
Tek Yazarlı Kitap: Sever, Sedat (2013) Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem Yayınları.
Çok Yazarlı Kitap: Sever, S., Kaya, Z. ve Aslan, C. (2006) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. Ankara: Morpa Yayınları.
Kitap Bölümü: Acan, F. (1996) “Türkiye’de Kadın Akademisyenler: Tarihsel Evrim ve Bugünkü Durum”, H. Coşkun (Ed.) Akademik Yaşamda Kadın (ss. 75-87). Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Yayını.
Çeviri Kitap: Duverger, M. (1986) Sosyal Bilimlere Giriş. (Çev.: Ü. Oksay). Ankara: Bilgi Yayınevi.
Tezler: Karagül, Sedat (2010) “İlköğretim 6-8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Öğretim Programında Belirtilen Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulayabilme Düzeyi.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Sözlük: Türkiye Bilimler Akademisi (2011) Türkçe Bilim Terimleri Sözlüğü Sosyal Bilimler. Ankara: Yeni Reform Matbaacılık.
Makale: Sever, Sedat (2002) “Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1-2, 15-18.
Bildiri: Sever, Sedat (2007) “Türkçe Öğretiminde Sanatsal Bir Uyaran Olarak Karikatürün Kullanımı” (ss. 222-229). VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Eskişehir: Nobel Yayın Dağıtım.